Transkrypcja video „Przyczyny ostrych bólów brzucha”

Witam państwa ponownie teraz przejdziemy do przyczyn ostrych bólów brzucha. Jak już mówiłem, zresztą na wstępie to gąszcz problemów, z którymi możemy się stykać ze względu na doświadczenie, może to zwłaszcza u młodych lekarzy, ale u starych także powinno wzbudzać szereg niepokojów i wątpliwości.

Jeśli chodziła żołądkowo jelitowe przyczyny EE ostrych bólów brzucha, to jak państwo widzą, wymieniam to tylko najważniejsze.

Gdybym chciał wymienić wszystkie, no to jest olbrzymia książka i skończylibyśmy być może późnym wieczorem albo rano.

Czyli tak ostry.

Nieżyt żołądkowo jelitowy jest jednym z najczęstszych przyczyn ostrych bólów brzucha, zwykle o charakterze korkowym, czyli takim zmiennym falująca.

Zapalenie wyrostka robaczkowego. EE, no, no oczywiście u dorosłych także się zdarza, ale u dzieci zwłaszcza szkolnych jest szczególnie częste zapalenie węzłów kreskowych.

Ana było i w przeszłości, którą pamiętam, gdzie nie mieliśmy usg, więc nikt tych za tego zapalenia węzłów kreskowych nie widział. Teraz jesteśmy to w stanie zobaczyć. Wzbudza to szereg niepokojów zarówno u lekarzy, jak i.

FIL pacjentów i rodziców naszych pacjentów i takie my to określamy trochę żartobliwie węźle Victis, czyli zapalenie węzłów chłonnych. Teraz panuje dość często, a jest teraz tylko świadectwo czegokolwiek. Co się wydarzyło zapalnego w ustroju, bo jeżeli ktoś ma anginę paciorkowca ową, zapalenie wirusowe gardła to też ma odczyn węzłowy w obrębie przewodu pokarmowego i węzły kreskowe mogą się.

Powiększyć zaparcie bardzo często przyczyna, o czym będę jeszcze mówił na końcu.

EE bólów brzucha ostrych, niekiedy ll łudząco mogących przypominać jakieś sprawy ostre chirurgiczne, a wcale nie jest to rzadkie zjawisko. No w mojej praktyce zaparcie pojawia się w granicach 40%. Moich pacjentów ma zaparcie inne problemy zdecydowanie rzadziej.

Uraz brzucha, no na przykład uraz rowerowy wcale nie rzadki choroba wrzodowa niedrożność. Zapalenie otrzewnej może być to zapalenie szerzące się przez ciągłość bądź zapalenie otrzewnej Krwiopochodne też może się zdarzyć uchyłek maikela może być przyczyną ostrych bólów brzucha, niekoniecznie krwawienia, bo tak nam się często kojarzy.

Że nieswoiste choroby zapalne jelit, a zwłaszcza wśród nich choroba leśniowskiego, crona, nietolerancja, laktozy też bywa częstą przyczyną bólów brzucha długo nierozpoznanych, a musimy sobie zdawać sprawę, że 1/3 dorosłych Polaków dorosłość w tym wypadku zaczyna się już od 4 roku życia. Nie tur Tel nie toleruje laktozy z przyczyn genetycznych, na które nic nie jesteśmy w stanie.

EE poradzić i tak zwane zatrucie pokarmowe, które może być wywołane przez czynniki zakaźne, ale może być także wywołane przez toksyny i dawać też dość ostre bóle brzucha.

Jeśli chodzi o przyczyny wątrobowe albo z dróg żółciowych i ze śledziony, no to zapalenie wątroby, ale bardzo szybko postępujące, które prowadzi do szybkiego powiększania się narządu, bo tylko wtedy może się naciągnąć tak torebka, żebyśmy odczuwali ból no, czyli zapalenie. Nie jest to w tej chwili często jest zapalenie wątroby.

Zapalenie pęcherzyka żółciowego też nie jest.

Do częstym schorzeniem w pediatrii, aczkolwiek kamica pęcherzykowa występuje już nawet u noworodków. Wiemy to, odkąd dysponujemy dobrym usg i okazuje się, że jej noworodki już posiadają kamicę pęcherzyk ową kamica przewodowa rzadsza, ale także możliwe i zapalenie dróg żółciowych, zawał śledziony bądź pęknięcie zwykle Pourazowe śledziony tym zagrożeni są na przykład pacjenci.

W przebiegu mononukleozy zakaźnej.

Jeśli chodzi o ostre bulę pochodzące z dróg moczowo płciowych, no to przyczyną bólu brzucha może być zakażenie układu moczowego. Bardzo częste schorzenie u niemowląt, zwłaszcza ale i nie tylko kamica moczowa, zaburzenia miesiączkowania tak zwany.

Z na całym świecie używa się tego określenia, my też merc.

Czyli był to towarzyszący?

Yy owulacji, czyli w środku cyklu miesiączkowego zapalenie narządów miednicy małej także może wystąpić nie tylko u kobiet dojrzałych, ale także u dziewcząt. Ciąża pozamaciczna też się zdarza na 100 lat.

Poronienie zagrażające też może się zdarzyć skręt to bielika. Skręt jądra też może wystąpić tu trzeba działać bardzo szybko, bo w zasadzie po godzinie 2 to nie ma co już ratować. Endometrioza krwiak pochwy to są niezbyt częste zjawiska, ale warto o nich pamiętać.

Przyczyną bólów brzucha i to ostrych mogą być przyczyny z kręgu chorób metabolicznych i tu na pierwszym miejscu jest kwasica ketonowa.

Trzeba sobie zdać sprawę, że jeszcze wciąż tak się zdarza, ale dawniej zdarzało się częściej, jakbyśmy mniej wyczuleni, że kwasica ketonowa towarzysząca rozwojowi, zwłaszcza cukrzycy u pacjenta, który o tym nie wie, że ma cukrzycę. No już nie jeden pacjent z kraśnicką ketonową miał.

Z operowany wyrostek, komu bardzo dobrze na jego zdrowie nie zrobił.

Chyba glikemia może dawać bóle brzucha. Porfiria rzadkie bardzo schorzenie czekaliśmy w naszej klinice na nie, a przynajmniej ja kilkadziesiąt lat, ale się trafiła.

Eee ostra niewydolność nadnerczy nie jest też zjawiskiem częstym, ale może dawać również bóle brzucha.

Jeśli chodzi o przyczyny hematologiczne, to ile mia sierpowata może być przyczyną planica szyn lajna henocha zdarza się, że ona dotyczy przynajmniej przejściowo tylko narządów jamy brzusznej, a właściwie jelita i mamy tylko bóle brzucha i jak nie mamy typowej Wysypki to rozpoznać Planicy na henocha zlokalizowaną tylko w przewodzie pokarmowym jest bardzo trudno i zespół hemolityczno mocznicowy także możesz być przyczyną.

Ostrych bólów.

Jeśli chodzi o przyczyny płucne, to zapalenie płuc, zwłaszcza prawostronne płat owe zapalenie płuc może być przyczyną ostrych bólów brzucha i znowu nie jeden pacjent został zoperowany na tak zwane zapalenie wyrostka Robaczkowego.

Y mając prawostronne zapalenie płuc, oczywiście nie znaleziono żadnej patologii w obrębie wyrostka. Natomiast trzeba przyznać, że potem pacjentowi chorować na zapalenie płuc jest trudno, ponieważ jak mu już przecięto ten brzuch to kaszleć nie jest bardzo prosto.

Poza tym no mogą być przyczyny przeponowe opłucnowej, czyli zapalenie opłucnej, może także zwłaszcza prawa stronę dawać bóle brzucha i łudząco przypominać sprawy tak zwane brzuszne aspra a zasadnicza choroba znajduje się zupełnie gdzie indziej.

Możemy mieć także ostre bóle brzucha polekowe, no jakim klasycznym przykładem jest erytromycyna i inne makrolidy, które mają działanie motyli.

No podobne bardzo przyspieszają perystaltykę i mogą doprowadzać do korkowych bol brzucha, salicylany no bo drażnią przewód pokarmowy no mogą być przyczyną nawet czasem choroby w rządowym wrzodowej zatrucie ołowiem.

Może nie jest bardzo często, ale myślę, że jest zjawiskiem częstszym niż jest rozpoznawane, ponieważ rzadko o tym myślimy. Myślimy i Najprzeróżniejsze jady, z którymi możemy się zetknąć, także mogą wywoływać bóle brzucha, no i innymi różnymi ostrymi bolami brzucha jest kolka niemowlęca, która jest oczywiście pojęciem niezwykle szerokim i co jest bezpośrednią jej przyczyną.

Prawdziwą wciąż jeszcze dokładnie nie wiemy, ale jest zjawiskiem bardzo często.

W tym czynnościowe bóle brzucha, o których będę mówił nieco później zapalenie gardła w początkowej fazie, czyli angina paciorkowca owa, może dawać bóle brzucha, zanim ujawni się zapaleniem gardła. Typowym Obrzęk naczynioruchowy mogą być różnego typu rodzinne przyczyny bólów brzucha i gorączka wśród ziemno morska.

Na tym chciałbym zakończyć ten etap naszej rozmowy o bólach brzucha i nie usłyszymy się niebawem w następnym odcinku mówimy kolejne zagadnienia związane z bólami brzucha.